شناسهٔ خبر: 171798 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جوابیه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره اخبار نادرست منتشره پیرامون انتصابات در صنعت فرودگاهی 

جوابیه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره اخبار نادرست منتشره پیرامون انتصابات در صنعت فرودگاهی جوابیه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره اخبار نادرست منتشره پیرامون انتصابات در صنعت فرودگاهی جوابیه منتشر کرد که به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

به دنبال اخبار نادرست منتشره در فضای مجازی پیرامون انتصابات در صنعت فرودگاهی نکات زیر برای تنویر افکار عمومی به استحضار می‌رسد:

با توجه به تذکرات دستگاه‌های نظارتی در سه حوزه؛۱. تعیین تکلیف پست‌های سرپرستی، ۲. لزوم رعایت و دقت نظر در پروژه‌های عمرانی ۳. کنترل هزینه‌ها در شرایط انتقال دولت و جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی، تصمیماتی در سطح مدیریتی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گرفته شد. 

همچنین با توجه به منویات رئیس‌جمهور منتخب و رفع دغدغه‌های ایشان، با هدف جلوگیری از ایجاد تعهدات جدید مالی، اختیارات ماده‌های ۵۲، ۵۳ و ۷۶  قانون محاسبات عمومی، از برخی از مدیران شرکت سلب شده است.

از سوی دیگر، اغلب احکام منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، از سال گذشته سرپرست بوده‌اند و پس از پایان مدت سرپرستی قانونی (ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری) و اعلام نظر رسمی نهادهای نظارتی جایگاه سازمانی ایشان تثبیت و تعیین تکلیف شده‌اند.

 فقط یک مورد از این احکام به صورت سرپرستی نبوده است و تغییر یافته که در این باره با توجه به بندهای مذکور فوق الذکر در این بیانیه، چنین تصمیمی در شرکت فرودگاه‌ها اتخاذ شده است.

همچنین رئیس اداره مراقبت پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) به عنوان فرودگاه بین‌المللی مهم کشور مدتی بلاتصدی بوده است که ناگزیر برای حفظ ایمنی و انجام صحیح کارهای حساس این حوزه، مسئول آن انتخاب شده است که درخواست مطرح شده برای ایشان از سال گذشته بوده است.

لازم به ذکر است؛ انتصابات در شرکت فرودگاه‌ها صرفا بر اساس معیارهای علمی، تخصصی و حرفه‌ای و فارغ از گرایشات سیاسی بوده است.

 به یقین در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان یک ساختار کاملا تخصصی، توجه فراوانی به دستورات و قوانین بالادستی می‌شود و این جوابیه در جهت تنویر افکار عمومی و پرهیز از هرگونه شائبه افکنی، منتشر شده است.»